Perang Terhadap ALONG!!! Dah start ker?


Buletin Utama TV 3 pada 22 Jun 2009 dan 05 July 2009 telah menyaksikan satu lagi lawak jenaka yang telah di dendangkan oleh Pak Menteri DalamNegeri berkenaan "Peristiharan Perang" terhadap golongan Along atau lebih dikenali Tailong beberapa tahun sebelum ini. Apa yang hendak diperangkan dan senjata apakah yang harus / akan digunakan untuk memerangi golongan ini?
Selama beberapa tahun, usaha demi usaha, duit demi duit, pelaburan demi pelaburan telah diguna pakai oleh Kerajaan Malaysia bagi tujuan berkenaan, namun hasilnya bagaikan tiada kejayaan yang dicapai malah ada yang menganggap kerja-kerja ini tak jauh bezanya dengan ibarat "Mencurah Air ke daun Keladi" . Di mana silapnya? Hari ni semua pihak akan meyalahkan golongan Along bila tindakan drastik terpaksa di ambil terhadap pemiutang tegar gagal melunaskan hutang mereka. Persoalannya sejauh manakan "Perang" Ini telah memberi impak mendalam kepada Ah long setakat hari ini? Apakah ini semua hanya Polimik pak menteri dalam menyahut cabaran barunya sebagai Menteri bertanggungjawab.



Kesian, kebiasaannya bila kita dengar pasal perang, Badan beruniform akan dikerahkan untuk mempertahankan negara dan juga berjuang menegakkan keadilan sambil mencari kemenangan. Namun apa yang dilihat kebelakangan ini, Pejuang-pejuang Perang yang di kerahkan terdiri daripada anggota polis yang bagaikan "Dah tak ada keje lain" untuk di buat. Golongan inilah yang berusaha mencabut, mengoyak dan merampas poster Ah Long di merata tempat.

Melihat kesungguhan anggota keselamatan ini berjuang dan berperang, timbul juga beberapa persoalan yang perlukan penjelasan antaranya :

  • Berapa banyak anggota Polis dan PBT yang telah @ akan dikerah untuk tujuan ini?
  • Berapakan elaun tambahan yang mereka perolehi?
  • Adakah Kerajinan mereka hanya tertakluk apabila kempen dilancarkan ataupun ketika pergerakkan mereka menanggalkan poster di rakam oleh pihak wartaman?
  • Sejauh manakan kejujuran Pak menteri dalam menyelesaikan masalah ini?
  • Berapa banyakkah kawasan panas berposter Ahlong yang telah di tawan setakat ini?
  • Jika kempen telah bermula, mengapa masih banyak lagi tempat-tempat yang terdapat poster maut ini?
  • Bilakah perang Ahlong ini akan berkuat kuasa di Negeri Johor Darul Takzim?
  • Mengapa semakin banyak poster dan banner AhLong yang di tampal di sekitar Johor Bahru?
  • Apakah salahnya Pokok-pokok tepi jalan sekitar Johor hinggakan ia secara tidak langsung terlibat dalam aktiviti penggantungan Iklan durjana ini?
  • Mana perginya ketegasan pihak menteri dan PBT Dlam usaha membebaskan Bandaraya Johor Bahru ini dari sebarang pencemaran mahupun kekotoran akibat dari xtvt penampalan yang berleluasa?
SS mengutuk sekeras-kerasnya kegiatan dan tindkan Ah long selama ni. Disamping usaha membebaskan kita dari cengkaman dan penipuan Ah long ini, SS berharap agar Pihak berkuasa lebih telus dan ikhlas dalam menjalankan amanah dan tanggungjawab terhadap rakyat khususnya di seluruh negeri johor. Entah bila agaknya virus ini akan menular ke kawasan kampung-kampung mahupun felda yang akhirnya akan menjerat perut dan tali pusat bangsa ku yang semangnya terkanal dengan sikap Bertuhankan duit dan berkiblatkan Ah long.

0 Response to Perang Terhadap ALONG!!! Dah start ker?

Post a Comment