1Malaysia - Tolong Jelaskan persoalan Hamba


Malaysia mugkin terlupa beberapa siri Drama tanpa Noktah yang membabitkan kes Pembunuhan wanita Monggolia (Mendiang Altanthuya). Walaupun perbicaraan kes ini telah berlarutan dari tahun ke tahun, namun segala keputusan yang telah dibuat oleh pihak Mahkamah bagaikan menepati ramalan seluruh umat manusia 1 Dunia. Khususnya keputusan yang menentukan siapa bersalah dan sebaliknya. 2 Orang manusia yang telah di Kambing Hitamkan bakal mengakhiri zaman kegemilangannya di Tali Gantung. Persoalannya... Bila Nak Gantung? Kat Mana Nak Gantung? Boleh tak SS dan rakyat 1Dunia nak tolong gantung ?

Dua anggota Unit Tindakan Khas, Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar dihukum gantung sampai mati oleh Mahkamah Tinggi hari ini selepas didapati bersalah atas tuduhan membunuh wanita Mongolia, Altantuya Shaariibu, tiga tahun lalu walaupun arahan pembunuhannya hanya diperolehi semasa mereka sedang nyenyak tidur dibuai mimpi indah. Kerana hingga ke hari terakhir perbicaraan, pihak mahkamah masih gagal mengesan "Pemberi Arahan" atau si Pengembala Kambing yang magik tersebut. Ni yang bahaya ni..... x leh la kita tidur mati sangat lpas ni. Mana lah tau kot-kot dpt arahan letupkan orang dalam tidur, tau2 jer dh brsepai badan orang kita kerjakan.

Hakim Datuk Mohd Zaki Md Yasin ketika itu membuat keputusan itu selepas mendapati pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah terhadap kes pendakwaan.

Persoalannya: Betulkah yang akan digantung itu adalah pembunuh Altantuya Shariibuu / Siti Aminah yang sebenar???? 1Malaysia tak brani jawab kan...

Kaedah penyiasatan dan prosiding perbicaraan kes bunuh Altantuya telah mengundang rasa ragu, kesal dan benci rakyat terhadap sistem kehakiman 1MALAYSIA, PDRM dan pemimpin politik kerajaan Malaysia. Kerajaan UMNO/BN telah membuat Malaysia dipandang hina dan dimalukan oleh masyarakat antarabangsa. Masih relevankah slogan tok Najib "1Malaysia Rakyat didahulukan, Pencapaian Diutamakan" dalam usaha menangkis pandangan negatif masyarakat dunia terhadap kita???

Satu lagi kes kelakar seram berprofile tinggi yang melibatkan "Akuan Bersumpah" oleh beberapa saksi penting dalam kes seumpama ini. Bertitik tolak dari kes inilah maka, Pejabat Pesuruhjaya Sumpah seluruh dunia mula sibuk dengan kebangkitan gejala "Akuan Sumpah" pelbagai peringkat manusia. Adakalanya gejala kurang sihat ni dianggap sebagai "Fitnah Tanpa Wajah" yang memungkinkan populariti penyumpah mengatasi segala-galanya. Walaupun hakikatnya ramai penyumpah-penyumpah 1Malaysia hari ini dilihat bagaikan "Pahlawan Tanpa Teluq", namun gejala ini dirasakan perlu bagi sesetengah pihak berkepentingan dalam menerus dan menegakkan batang kebenaran yang sememangnya sudah hampir mati pucuknya dimata masyarakat.

Bilakah gejala ini akan berakhir dan sampai bilakah jelmaan Altanthuya akan merayau-rayau mencari boyfriend-nya di sini. Oh! hampir terlupa, di Malaysia kerajaan kita sebenarnya telah berjaya melahirkan puluhan ribu "Tok Bomoh" untuk menangani masalah gangguan mistik seumpama ini, jadi tidak hairanlah kalau Roh Altanthuya masih gagal mencari Boyfriend-nya hinggakan penat terbang ke sana sini menumpang kempen Pilihanraya kecil 1Malaysia baru-baru ini. Bapak Altanthuya juga dilihat hampir lemas dalam memperjuangkan nasib Mendiang anaknya apabila "Hantu Tetek" telah berjaya mengepalai pentadbiran 1Malaysia setakat ini dan secara tidak langsung berupaya mengaburkan penglihatan mata hati masyarakat tentang isu pembunuhan kejam ini. Huh!!!!! berpeluh beb nak lawan "Hantu Tetek" macam ni, silap2 kita boleh buhuh diri terjun banggunan sbb tewas ditangannya..... Aduhhhh!!

Jom la kita ramai-ramai tolong "Talkinkan" roh mangsa pembunuhan kejam ini agar rohnya lebih tenang menjalani kehidupan walaupun tanpa Boyfriend disisi..... 1Malaysia tolonglah jawab persoalan hamba!!!!

0 Response to 1Malaysia - Tolong Jelaskan persoalan Hamba

Post a Comment