Johr Bahru - Setelah Barisan Nasional dimalukan dalam pilihanraya umum dan kecil melalui pelbagai tektik kotor ciptaan Perdana Menteri dulu kini dan selamanya, Hari BN secara tidak sengaja mahukan pertandingan yang sihat di dalam pilihan raya kecil DUN Manik Urai, Perdana Menterinya Pula menyifatkan bahawa Pilihanraya kecil Manik Urai kali ini akan menyaksikan kebangkitan rakyat menolak pemerintahan Pas yang lebih bersifat Taksub disamping menolak Perpaduan dan Pembanggunan untuk Rakyat Manik Urai.

Kali ini, upacara berkempern dan memenangkan BN-Umno terpaksa di pikul oleh Timbalan Perdana Menterinya yang juga dilihat sebagai Pemimpin yang kurang daya keyakinan diri disamping pendirian kata-kata yang seringkali berubah dalam menentukan halatuju dan perjuangan parti. Mungkin Perdana Menterinya telah memberi peringatan seawal subuh kepada Timbalannya supaya jangan "Memalukan BN Di Manik Urai" walaupun hakikatnya orang-orang BN dan beberapa pengikutnya memang tidak tahu malu.

Ramai tokoh-tokoh politik tanah air dan mata air berpendapat bahawa BN-UMNO telah kehabisan segala-galanya dalam perjuangan di Gelanggang PRU mahupun PRK. Apa tidaknya, pelbagai tektik kotor, dengki, jahat dan dajal mereka telah dapat di kesan oleh pihak lawan yang dilihat lebih mementingkan ketuusan dan keikhlasan dalam perjuangan. Jika diimbas kembali beberapa siri tangkapan sang "Pngundi Hantu Berdaftar" di beberapa lokasi PRK sebelum ini, maka kita mampu menilai dimanakan maruah BN-Umno sebenarnya hinggakan terpaksa meraih sokongan dan undian dari pihak luar dengan pujuk rayu yang penuh dusta. Namun Kuasa rakyat yang ditentukan oleh Allah swt sememangnya tidak mampu diganggu gugat oleh mereka-mereka yang lalai ini.

Seketika nanti, kita bakal menyaksikan gelombang kebangkitan rakyat malaysia apabila siri tikaman lidah antara DSAI dan Shaiful Bukhari dimulakan di kandang Mahkamah. Jika keputusan Jenayah Konspirasi ini berpihak kepada DSAI maka negara sekali lagi akan menyaksikan kebenaran bahawa segala tuduhan dan tohmahan yang dilemparkan ke atas beliau adalah berniat Jahat dan berunsur Politik kotor individu yang ingin menamatkan karier politik Anwar Ibrahim selama ini.

Namun jika keputusan berpihak kepada Shaiful Bukhari Azlan, maka sekali lagi Malaysia akan diliwat oleh Anwar Ibrahim yang pernah mencetuskan Kontrovesi era 90'an dengan siri liwat meliwat 2 dan dikala itulah Bumi Malaya ini akan bergegar dengan jeritan, maki hamun, marah dan sebagainya. Ini pasti akan dilakukan oleh penyokong-ponyokong Anwar Ibrahim yang cukup setia dengan beliau.

Apa pun alasannya, BN-Umno harus sedar kemampuan Pakatan Rakyat yang dibawah naungan Anwar Ibrahim adalah merupakan Satu Lagenda dan Medan Perjuangan rakyat yang lebih mementingkan keadilan dari pembangunan. Hal ini dapat di lihat dalam kemaraan dan penyatuan rakyat menolak BN-Umno jauh dari sudut hati mereka melalui penzahiran PRU & PRK baru-baru ini. Kerajaan BN-Umno jangan terlalu leka melukis pelan Istana Bahagia untuk anak bini dan kroni, kerana jika penyatuan dan sokongan rakyat terhadap Pakatan Rakyat ini berterusan dari hari ke hari, maka sudah tentu BN-Umno akan menerima nasib yang sama seperti pelarian yang kehilangan arah dan tujuan hidup. Harus di ingatkan bahawa sebagai Wakil Rakyat yang dipilih, dijulang dan didokong oleh rakyat jelata haruslah bersedia menjadi wakil rakyat yang lebih susah dan daif daripada rakyatnya sendiri, itulah yang dinamakan Pemimpin Berjiwa Rakyat.

0 Response to

Post a Comment