Kehidupan Pak Menteri Yang Kau Sanjung Tinggi


MENTERI MEMANAS RUMAH, RAKYAT PULA BERUMAH PANAS

Rentetan dari kemenangan besar Presiden ke 10 Iran sebelum ini, sekali lg SS ingin berkongsi beberapa perbezaan diantara beliau dengan pemimpin Hadari Satu Malaysia yang tidak kurang hebatnya. Hari ini SS cuma nak bandingkan kediaman Mahmoud Ahmadinejad dengan salah seorang Wakil Rakyat bertaraf Timbalan Menteri di Malaysia iaitu Datuk Mukriz Tun Mahathir.

Apa yang tidak kene dengan mereka berdua ni. Seakan menjadi pra-syarat yang wajib bagi pemimpin di malaysia khususnya wakil rakyat di seluruh kawasan untuk berlumba-lumba mengumpul harta karun bagi memenuhi tuntutan hawa nafsu yang hampir tidak berpenghujungnya. Kalau la Ahmadinejad menjadi PM di Bumi Malaysia, apakah mungkin akan berlakunya perang Metrialistik di seluruh negara? Kemana Datuk2 seperti Mukriz ni nk sembunyikan harta benda duniawi yang bernilai jutaan mahupun milion ringgit ni? Apakah mungkin mereka akan berupaya meninggalkan kemewahan dunia dan berkorban demi kepentingan dan kemakmuran rakyat jelata sepertimana yang sering dijerit-jeritkan oleh PM malaysia hari ini "Rakyat didahulukan, Pencapaian diutamakan"

Kalau mcm ni la gayanya menteri dan wakil rakyat di malaysia Hidup, jgn kan rakyat... Binatang buas kat dalam hutan tu pun bole jadi mati x makan.

Belum pun sepenggal menjadi wakil rakyat, tetapi inilah yang mereka kejarkan demi kepentingan anak bini dan kroni.Lihat sajalah gampar2 dibawah ni, jelas sekali Mukriz ni berhujah berlandaskan cermin ajaib yang berwajah-wajah....
















Rumah aku buruk, tapi SPM aku dapat 20A

Inilah yang dinamakan pentas kehidupan dan jurang perbezaan antara wakil dan rakyat di malaysia. Selepas ini, SS juga akan mendedahkan beberapa siri kemanusiaan untuk tatapan dan tindakan umum...!!!
Layannnnnnzzzzzzz!!!

0 Response to Kehidupan Pak Menteri Yang Kau Sanjung Tinggi

Post a Comment