ANAK meneruskan agenda pembelaan Peneroka dan Generasinya



Agak memualkan bila Pengurusan Felda dan penjawat politik BN-Umno mengatakan selama ini Felda membela peneroka serta generasi Felda secara total.

Semalam saya berada di Temerloh bersama rakan-rakan Peneroka berdiskusi tentang masadepan generasi Peneroka Felda dan penindasan secara jelas oleh mereka. Kami sepakat bahawa pengurusan Felda masih tidak memperdulikan tuntutan kami selama ini.

Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda (ANAK) meneruskan agenda memperjuangkan ketirisan dan penyelewangan dan berlaku. ANAK dengan iltizam yang kukuh meneruskan usaha menuntut hak yang sepatutnya menjadi hakmilik peneroka dan generasi.

Cemuhan dan ugutan dari Perdana Menteri dan beberapa pejawat Felda setitik pun tidak melemahkan perjuangan ANAK. Saya selaku Setiausaha kehormat ANAK membayangkan Felda bakal memerima kejutan jika hak-tuntutan kami dipandang remeh.

Saban hari ANAK bertali-arus menerima maklumat dari seluruh negara mengenai penyelewangan dan ketidakadilan pengurusan Felda terhadap Peneroka . Fakta telah ANAK perincikan, teguran telah ANAK lontarkan dan laporan Polis telah ANAK materikan. Ugutan saman dan cemuhan yang ANAK terima.

ANAK tidak menuntut lebihan daripada Felda, hak kami tidak sewajarnya dimiliki oleh Felda.


Setiausaha Kehormat ANAK

* Hubungi ANAK jika anda adalah Peneroka dan Generasi-pewaris Peneroka.

0 Response to ANAK meneruskan agenda pembelaan Peneroka dan Generasinya

Post a Comment