Nazri Kata Nik Aziz Ulama Palsu, Yang kat Bawah Ni ANAK ULAMA YANG BETUL KER?


Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz bermulut longkang menyifatkan kenyataan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat semalam bahawa anggota Umno tidak akan masuk syurga adalah bertujuan untuk menakutkan pengundi kerana tidak mahu prestasi buruk PAS semasa pilihanraya kecil di Manek Urai berulang kembali.

Menurut beliau, pempimpin PAS itu kerap mengeluarkan kenyataan yang bercelaru sejak kebelakangan ini dan terbaru terpaksa mengunakan strategi menakutkan pengundi supaya para pengundi di Permatang Pasir mengundi calon parti PAS.

"Akhir-akhir ini kenyataan dia (Nik Aziz) selalu bercelaru dan tidak betul,dia buat kenyataan itu kerana bimbang Barisan Nasional hampir-hampir menang dalam pilihanraya kecil lepas di Manek Urai.




"Dia terpaksa guna agama untuk menakutkan pengudi supaya mereka menyokong PAS. "Sama ada kita (Umno) betul atau tidak dia tiada hak untuk menentukan," kata Nazri yang juga Ahli Parlimen Padang Rengas. Nazri juga kecewa dengan sikap Mursyidul Am PAS itu yang dilihat tidak mencerminkan sikap sebenar seorang pemimpin dan ulama.

"Bagi saya Nik Aziz adalah seorang Ulama yang palsu... dia sudah berumur tapi perangainya masih kebudak-budakan. "Ini tahun 2009 tapi dia masih mengunakan cara kempen seperti tahun 60an.

"Kalau dia dah tak betul jangan ajak orang lain ikut sekali," kata beliau.

Beliau menggesa supaya para pengundi memilih wakil rakyat dengan bijak dan tidak terpedaya dengan kenyataan yang disifatkan beliau sebagai 'ulama palsu'. "Pilihlah siapa yang pengundi fikir boleh membantu mereka, jangan pilih wakil berdasarkan penipuan yang dibuat oleh 'ulama palsu' seperti Nik Aziz," ujarnya lagi. Semalam Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat membuat kenyataan bahawa anggota Umno tidak akan masuk syurga kerana parti itu mengamalkan ajaran Islam palsu.

Menurut beliau terdapat perbezaan antara Islam yang didakwah oleh PAS dan Islam yang diamalkan oleh umat Islam daripada kalangan anggota Umno. - Mstar

* Ulama palsu itu apabila Umno buat mungkar dia diam.... mendidik anak dengan arak dan maksiat juga adalah pegangan dan cara hidup ulama era 90'an

1 Response to Nazri Kata Nik Aziz Ulama Palsu, Yang kat Bawah Ni ANAK ULAMA YANG BETUL KER?

  1. Unknown says:

    Masing2 jaga kubur sendiri... so, why care?? Ada aku kesah??!!

Post a Comment