Suara Hati Rakyat Untuk DSAI - Dah lama terpendam


Salam DSAI.

Nk buat cmne, same2 main api, same2 main kotor. Give and take baik PR or BN.

Ape2 pon, pade pandangan aku, due2 puak politik ni x menjanjikan kesejahteraan untuk ummah Islam dan manusia sejagat.

Sorry to say.. I really believe that there will be other people or group yg akan diizinkan oleh Allah Azzawajjal untuk mempertahankan kesucian agamaNye.

Politik demokrasi berpilihanraya mengiktiraf kejumudan dalam perjuangan. Sentimen mendahului fakta!

Sedangkan baginde SAW selame 23 tahun berda’awah dengan mengemukakan hujjah yang berfakta. Tetapi politicians acuan demokrasi lebih senang memanipulasi emosi orang lain untuk mendapat kepercayaan dan kuasa.

Seperti ape yg terjadi kepada PAS. Kebencian kepada UMNO telah dimanipulasi, sehingga parti ini telah melakukan ape yg sebelum ini mereke tentang.

Hingga hilangnye semangat mentarbiyah, diganti dengan semangat memburuk2kan org lain.

DSAI, aku akui yg DSAI ade karisma, bijak berpidato, tetapi kalau isinye tidak menjurus kearah kehebatan Islam, ape maknenye?

Untuk bicare soal kebajikan, Gandhi dan Mother Teressa sudah melakukannye. Tetapi untuk menghujjah kebajikan yang dianjur Islam, yg kite wajib percaya sebagai the best system yg wujud, aku fikir jgnkn DSAI, PAS sendiri belum berjaye melakukannye.

Maaf jike keterlaluan, tetapi aku dgn rendah diri tetapi teguh berani mengatekan yg politik PAS tidak jauh bezenye dengan UMNO. Jatidiri anda semue kelihatan terlalu mengikut warne..

Saye berharap DSAI, dgn kelebihan yang dikurniakan oleh Allah SWT, muhasabbah diri dan manfaatkannye untuk da’awah Islam.

Ingat DSAI, tidaklah Nabi SAW itu diutus untuk mewujudkan sebah negare Islam, sebaliknye baginde SAW diutus sebagai penyampai risalah agung ini.

Cumenye, apabile risalah indah ini berkembang, barulah perlahan-lahan terbentuknye pelbagai nilai-nilai Islam yang berfizikal. Adenye ilmu sains Islam, politik Islam, negare Islam dsb.

Dengan kate lain, tiade permulaan yg lebih penting selain membangunkan rohani terlebih dahulu.

Oleh itu, cube DSAI pandang tepat kpd sahsiah ummah kale ini. Dan jike anda nampak kecelaruan dan kerosakan itu, salahkan diri sendiri. Jgn salahkan UMNO atau pihak lain.

Tanye diri sendiri, ape yg kite buat sebenarnye? Memusnahkan kerajaan BN itu tidak menjanjikan ape2.

Kebathilan yg ade pade UMNO wajib kite ubah, tetapi menggantikannye dgn kebathilan baru hanye akan mengundang keburukan yg tak sudah2.

Wallahualam.

0 Response to Suara Hati Rakyat Untuk DSAI - Dah lama terpendam

Post a Comment