UMNO 1Malaysia - Makhluk Tuhan Paling Sengal


Langkah beberapa bahagian UMNO yang melaungkan "Anwar Ibrahim Pengkhianat Bangsa" tidak memberikan kesan apa-apa kepada Ketua Umum PKR itu, tetapi sebaliknya akan memberikan kesan kepada Timbalan Presiden UMNO yang juga Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin yang memulakan serangan tersebut.

Semalam Bernama melaporkan anggota perwakilan Umno Johor Baharu yang menghadiri persidangan perwakilan bahagian semalam telah mencabar Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya turut menyaman mereka selepas secara serentak melaungkan "Anwar Ibrahim pengkhianat bangsa". Bangangnya manusia dibawah naungan Jutawan Keris ini apabila melaungkan slogan baru 1Malaysia yang dianggap sia-sia kerana hanya berselindung disebalik kekebalan TPM sebagai Timbalannya. Inilah yang dinamakan "FITNAH TANPA WAJAH" dalam dunia politik hari ini.

Laungan sebulat suara itu dilakukan 398 anggota perwakilan Umno Bahagian Johor Baharu dari 84 cawangan yang bersidang ketika Ketua Umno bahagian, Datuk Shahrir Abdul Samad menyampaikan ucapan perasmian.

"Mari kita bangun melaungkan 'Anwar Ibrahim Pengkhianat Bangsa', supaya Anwar boleh turut sama mengambil tindakan undangundang menyaman kita semua, Umno Johor Baharu sanggup menghadapi tindakan saman itu," katanya di sini hari ini sebagai membuktikan bahawa pemimpin UMNO di pelbagai peringkat bersikap angkuh, bongkak dan bacul dalam mempertahankan sesuatu perkara.

Apa yang dilakukan oleh perwakilan UMNO Bahagian Johor Baharu berkenaan adalah umpama meludah ke langit, malah menepuk air di dulang yang terpercik ke muka sendiri.

Jika Pakatan Rakyat ingin bertindak balas, maka akan terlondehlah seluar Tan Sri Muhyiddin kerana skandal beliau pernah dilondehkan oleh Pengerusi Majlis Tindakan Rakyat Kelantan, Dato' Paduka Ibrahim Ali bahawa pemimpin Umno dan kerajaan Barisan Nasional (BN) didakwa telah menggadai sejumlah tanah di negeri Johor kepada kerajaan Singapura pada awal tahun 1980-an lagi.

Pemimpin Umno pada waktu itu telah menyerahkan tanah seluas 51,170 hektar kepada Singapura dengan bayaran RM350 juta, katanya suatu ketika dahulu.

Beliau mendakwa mantan Menteri Petanian dan Asas Tani yang juga bekas Menteri Besar Johor, Tan Sri Muhyiddin Yassin bertanggungjawab menggadai tanah-tanah orang Melayu kepada Singapura.

"Saya terkejut, rupa-rupanya pada tahun 1980 sewaktu Muhyiddin Yassin jadi Menteri Besar dan waktu itu Musa Hitam jadi Timbalan Perdana Menteri tiada siapa pun tahu didedahkan bahawa pada tahun 1981, kerajaan Johor di bawah Muhyiddin telah menyerahkan tanah di kawasan Sungai Lingu iaitu di Bandar Tenggara Johor sebanyak 51,170 hektar kepada kerajaan Singapura," jelasnya. Tambahnya lagi, kawasan tersebut tidak jauh dengan Kota Tinggi yang merupakan kawasan hamparan air seluas 51,170 hektar.

Menurutnya, kawasan berkenaan dipajak kepada kerajaan Singapura selama 60 tahun dengan kadar bayaran RM350 juta dan tidak dibenarkan sesiapa pun memasukinya sekarang ini walaupun hanya untuk membuang air kecil mahupun besor.

Beliau mendapat maklumat tersebut ketika menghadiri suatu Majlis Dailog Kepentingan Bangsa Peringkat Negeri Johor pada 7 Mei lalu bersama Tengku Razaleigh Hamzah.

Menurutnya, taklimat tertutup itu dikendalikan oleh bekas Setiausaha Kerja Umno Johor, Encik Hamzah Othman yang juga bekas pengerusi guru-guru besar bersara.

"Sebelum itu, ada satu taklimat tertutup yang diberi oleh Encik Hamzah Othman, bekas pengerusi guru-guru besar bersara yang pernah menjadi Setiausaha Kerja Umno Johor dahulu sewaktu Muhyiddin Yassin jadi Menteri Besar. Dia bagi taklimat dengan tayangan slide, cukup dari segi maklumat, dengan petanya, pelan toponya," jelasnya di hadapan lebih 10,000 orang hadirin.

Sehubungan itu, beliau turut melahirkan rasa kesal dan dukacita setelah enam tahun menganggotai Ahli Majlis Tertinggi Umno dan 13 tahun menjadi Ketua Bahagian Umno namun beliau masih tercicir dan buta sejarah mengenai isu tersebut.

Katanya, empangan tersebut dibuat setinggi 193 meter dan jika pecah atau dipecahkan seluruh Kota Tinggi termasuk Bandar Tenggara boleh tenggelam malah lenyap dari peta dunia.

Semalam, tinjauan SS mendapati beberapa Poster Gergasi dipasang di beberapa persimpangan utama di Johor Bahru bagi menguatkan lagi dasar kebaculan dan pengkhianatan pemuda umno terhadap Anwar Ibrahim. Slogan keramat 1Malaysia "Anwar Pengkhianat Bangsa Melayu " yang berpaksikan tabiat menghasut rakyat setempat bakal mengundang padah jika tersilap langkah.

Beberapa pemimpin NGO dan politik yang SS temui disini juga bersetuju jika pertikaian ini diselesaikan secara Ilmiah dan jujur kedua-dua pihak. Sebagai masyarakat yang cintakan kedamaian dan keadilan, SS secara peribadi mencabar agar DEBAT TERBUKA di antara Anwar Ibrahim Dan Muhyiddin Yasin di adakan bagi menentukan siapakah sebenarnya pengkhianat bangsa melayu yang sebenarnya. Kalau ada diantara mereka berdua menolak untuk berdebat, maka sah lah dia tidak ada teloq dan bacul serta Pengkhianat Bangsa Melayu yang sebenarnya.

0 Response to UMNO 1Malaysia - Makhluk Tuhan Paling Sengal

Post a Comment